کد خبر 1154829
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کشف عتیقه

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پلیس پیشگیری ناجا، از کشف پنج قطعه عتیقه مربوط به دوره هخامنشی و سلوکی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار امیر رحمت الهی اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه غارتگران میراث فرهنگی قصد فروش تعدادی اشیا تاریخی فرهنگی در شهر کرمانشاه را دارند موضوع به صورت ویژه، در دستور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

ماجرای عجیب مومیایی زن یزدی

وی افزود: مأموران یگان حفاظت کرمانشاه با همکاری پلیس امنیت اقتصادی پس از اطمینان از وجود اموال تاریخی و فرهنگی در محل معامله و اخذ دستور از مقام قضائی در بازرسی از منزل مسکونی پنج قطعه عتیقه تاریخی مربوط به دوره هخامنشیان و سلوکیان کشف کردند.

بیشتر بخوانید:

۹ کشف شانسی عجیب که کاشفان خود را پولدار کردند! +عکس

این مقام انتظامی در خصوص نوع عتیقه‌های کشف شده گفت: اشیا عتیقه کشف شده، شامل ۲ عدد گوشواره طلا به وزن ۴۱ گرم، ۲ عدد پیکرک به نقش فرشته بالدار به وزن ۳ گرم و ۲ عدد کتیبه به خط میخی از جنس طلا می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

کشف ۱۴ سکه و یک جام عتیقه در میامی

سردار رحمت الهی در پایان با بیان اینکه بر اساس اعلام نظر اولیه کارشناسان میراث فرهنگی ارزش ریالی اشیا عتیقه کشف شده بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پلیس پیشگیری ناجا، با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که دارای تاریخی بس کهن و تمدنی ریشه دار است و از این رو آنچه از گذشته‌های دور برای ایرانیان به جا مانده در مقایسه با سایر کشورها قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را در اسرع وقت با شماره تماس ۰۹۶۶۲ (پل ارتباطی مردم با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یگان حفاظت) مطرح و در حفظ میراث ماندگار ایران و تأمین امنیت جامعه سهیم باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    20 0
    میراث فرهنگی حفظت بشه
  • DE ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    8 7
    منم میخوام عتیقه
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      1 0
      خودت عتیقه ای
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    5 9
    به یه گنج یاب نیاز دارم
  • من IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    5 5
    من
  • پسر IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    6 7
    حکم کسی که تو خونه خودش پیدا کنه چیه؟؟؟؟؟؟؟ خونه خودش دوست داره ببره بفروش
    • DE ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      7 1
      پسر جون حالا حکم اون که یک بشکه ماده فوق سمی تو خونه خودش زیر خاک پیدا کنه چی میشه ؟ برای انتقال و از بین بردن آن تمام زندگی خودش را باید خرج کند. اگر چاه نفت پیداشد چی؟ این مسائل قرنهاست در کشورها برایش قانون نوشته اند.
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      4 2
      اگه اینجوره هرکی پیداکنه برای خودش باشه ک میراث تاریخی وفرهنگی نمیمونه برای کشور.. مثلاهمسایتون نگاه توخونه شما کنه بگه ازخونه خودمون دارم نگاه میکنم.. یادزدی وسایلتوبدزده بزاره خونش بگه چون توخونه مابوده پس مال خودمه منطقت اینه؟؟ بحث تاریخ بحث ناموس وطنه..
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      8 4
      ببر بفروش حالشو ببر بدی بهشون خودشون میبرن میفروشن
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    6 0
    بهتره وزارت در کنار درخواست به تناسب جوائز قابل توجه و اقناع کننده برای اشخاصی که چنین گزارشاتی را برای جلوگیری از ثروات و تاریخ ملی که توسط قاچاقچیان قصد معامله و نهایت خروج از کشور میباشد . در نظر داشته باشد ِ برای هر عمل غیر قانونی قابل توجه ای که توسط مردم هشیار و معتقد به صلاج کشور گزارش شود . حتما هدیه قابل توجه در نظر داشته باشند . حتما تاثیرات آن قابل توجه خواهد بود .. خواهش میکنم توجه کنند و از کنارش بسادگی گذر نکنند . کاش مجلس قانونی میگذراند . ما مملکتی هستیم دارای تاریخی بسیار کهن و افراد سودجو و مکار و بی هویت بطلب کسب درآمد بقول معروف یک شبه . فعال ِ.برای جلوگیری از هر گونه قاچاق و یا برنامه بر خلاف مصالح کشور در بخش های مختلف . اگر قانون داریم خوب هست آنرا تبلیغ کنند تا همگان بدانند . و اگر نداریم . فگری و طرحی دراندازند تا قانونی جامع و شامل و کامل داشته باشیم و حتما مطلب جوائز و هدیه برجسته باشد . دیگر هر نوع قاچاقچی هراس خواهد داشت که چشم ها آنها و تحرکاتشان را میپاید . و در نهایت ضرر چند بُعدی هم داشته باشد . از جمله ضبط اموال و جریمه مالی و زندان . چند نوبت فکر میکند و در نهایت خطائی انجام داد . بسادگی تمام نمیشود و بمقصد و مقصود نمی رسد
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 0
    جالبه اخبار باستان شناسی وموزه دیگه تواخبار شبکه های خبری صداو سیما هیچ خبری در مورد اخبار باستان شناسی وموزه معرفی آثار باستانی ایران هیچ خبری وصحبت نمیشه اخبار رو میزنی همش استرس اخبار بد گفتن همش انگار همه در گیر خیانت کردن به هم دیگه یا کشوری به کشوره دیگه هستش آدم قلبش می گیره
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    6 0
    باید هر کسی زیرخاکی پیدا کرد به ارزش قدمت آن و قیمت آن به یابنده جایزه بدهند تا همه تشویق بشن دزدی نکنن و میراث تاریخی و فرهنگی کشور رو هم قاچاق نکنن، پنهان نکنن و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس